בית הנשיא: בנט יוכל לכהן בתקופה הראשונה בראשות הממשלה

איתי גדסי No Comments on בית הנשיא: בנט יוכל לכהן בתקופה הראשונה בראשות הממשלה

בבית הנשיא מבהירים בעקבות פניית הליכוד, כי יו"ר ימינה יכול לכהן בתקופה ראשונה ברוטציה על ראשות הממשלה על אף שהמנדט בידי לפיד | עם זאת, בבית הנשיא ציינו כי כפי שטענו בליכוד – על לפיד להציג את הרכב הממשלה ואינו יכול להצהיר 'עלה בידי' בלבד

לפיד ובנט צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועצת המשפטית של בית הנשיא, עו"ד אודית קורינלדי-סירקיס מקבלת את עמדת הליכוד, בעניין זה שעל מועמד שבידיו המנדט ומודיע לנשיא כי עלה בידיו להרכיב ממשלה, חייב לפרט את הרכב הממשלה, האם מדובר בממשלת חילופים ומי הוא ראש הממשלה החליפי.

עם זאת, היועצת המשפטית הבהירה כי בהתאם לעמדתה כפי שנמסרה בעבר, כאשר מוקמת ממשלת חילופים, חבר הכנסת שהוטל עליו להרכיב ממשלה יכול לכהן כראש הממשלה החלופי בתקופה הראשונה (לפני מועד החילופים). לפיכך, על פי עמדתה, אין מניעה שבנט יכהן בתקופה הראשונה בראשות הממשלה.

כאמור מפלגת הליכוד פנתה הבוקר ליועץ המשפטי של בית הנשיא וליועמ"ש של הכנסת בדרישה שח"כ לפיד יקיים את אותם התנאים להקמת הממשלה, שנדרשו בזמנו מרה"מ נתניהו.

על פי הליכוד, לא ניתן להסתפק בהצהרה לקונית על הרכבת ממשלה כביכול אלא על ח"כ לפיד לפרט:

איזו ממשלה עלה בידיו להרכיב, מהו הרכב הסיעות, האם מדובר בממשלת חילופים, ואם מדובר בממשלת חילופים מי יכהן כראש ממשלה חלופי.

כמו כן, בליכוד טענו כי לפי חוק יסוד הממשלה רק ח"כ לפיד יכול לכהן ראשון כרה"מ ואין לו שום סמכות להעביר את התפקיד לח"כ בנט, עליו לא הוטל תפקיד הרכבת הממשלה.

בליכוד הוסיפו כי במידה ולא יתקיים תנאי אחד מהתנאים הללו אמורה להתחיל תקופת 21 הימים הקבועה בסעיף 10 לחוק יסוד הממשלה ביום 3.6.21 בשעה 00:00.

לאחרונה דווח, כי בהתאם להתקדמות המגעים להרכבת ממשלה, יו"ר יש עתיד שואף להודיע לנשיא עוד היום כי עלה בידו להרכיב ממשלה ולהשביע את הממשלה החדשה בתוך מספר ימים.



0 תגובות